Alles-in-een diensten naast elkaar gelegd

By | maart 11, 2015

Van de vier grote alles-in-een providers (Ziggo, UPC, Vodafone en KPN) is Vodafone recent begonnen met een nieuwe triple play service, genaamd ‘Vodafone Thuis’. Deze service onderscheidt zich door de nadruk te leggen op flexibiliteit: zelf je abonnement samenstellen.

Alle alles-in-een pakketten bevatten interactieve TV. Is het dan zo dat op dit vlak Vodafone flexibeler is? Dat blijkt inderdaad zo te zijn (bekeken is hier het pakket ‘Vodafone Thuis’). Bij Vodafone is het makkelijk tot 10 dagen na de uitzending het programma terug te kijken en ook eventueel zender-uitbreiding is goedkoop en eenvoudig.

Min of meer hetzelfde geldt voor het internet in het pakket: Vodafone biedt snelheden aan die de andere drie grote providers niet aanbieden (500mb).

Overigens is een gebrek aan de alles-in-een-pakketten dat er veelal nog geen (4G) mobiel internet bij zit, maar dit schijnt in opkomst te zijn.

Voor de telefonie in het pakket zijn der verschillen niet heel groot in prijs, hoewel Vodafone 1 cent goedkoper is voor bellen naar vaste en mobiele nummers. Maar ook hier is de flexibiliteit key: hiet doorvoeren van veranderen (zoals het aantal belminuten) is het meest flexibel bij Vodafone.

Dit zijn, summier besproken, enkel de vier grootste alles-in-een-providers, en dan op een vrij specialistisch level bekeken. Met andere woorden: dit is niet het hele domein en soms zien we door de bomen het bos niet meer. Vergelijkingswebsites als verandervanprovider.nl scheppen hier vaak duidelijkheid in, door veel providers naast elkaar te leggen en op alle opties te vergelijken.