Online marketingbureau’s vergelijken

By | oktober 20, 2016

Als ondernemer met een eigen bedrijf spreek ik veel mede-ondernemers. Sommige van deze ondernemers hebben een fysieke winkel, zoals een bakker of een kapper. Maar ook vele kennissen en vrienden die ik spreek hebben of werken bij een online business.  Ondernemers van zowel offline als online winkels beamen dat online marketing onmisbaar is. Echter hebben velen behoorlijk veel negatieve ervaringen met online marketing bedrijven. Om tot een goede keuze van jouw online partner te komen zullen we een aantal punten behandelen waar je op moet letten:

  • Geen contractbasis

Een online marketingbureau met veel kennis in huis ziet in elke potentiele casus de mogelijkheden om meer traffic te genereren. Vandaar dat een goed marketingbureau niet met jaarcontracten werkt. Het is niet vriendelijk naar de ondernemer toe om deze te verplichten om minimaal een jaar diensten af te nemen. Is dit wel verplicht? Kijk dan verder.

  • Doelstellingen

Een goed bureau weet de juiste doelstellingen samen met u af te stemmen. U kunt zelf een doorberekening maken of de doelstellingen, wanneer deze gehaald worden, de investering waard zijn. Als er een conversiepercentage verhoging van 50% wordt beloofd kunt u zelf berekenen of dit winstgevend is t.o.v. de kosten van het online marketing bedrijf.

  • Linkbuilding

Beweert een bureau dat zij de beste zijn in linkbuilding? Test het zelf. Zoek op het woord linkbuilden of linkbuilding en zie of het betreffende bedrijf in de top 5 staat. Zo niet? Dan is dit een teken aan de wand dat er betere spelers zijn. In ieder geval op het gebied van linkbuilden.

  • Laat een scan uitvoeren.

De meeste online marketing agency’s bieden een vrijblijvende (quick)scan aan. Laat deze scan uitvoeren door de 3 bureaus waar je tussen twijfelt. Wacht de scan af en kijk wel bedrijf hier het meeste moeite voor heeft gedaan en wie de meeste onderdelen behandeld. Dit is een zeer goede manier om basiskennis bij een online marketing bedrijf te testen.